There's no place I'd rather be

Vår trädgård är underbar. Vi har inte direkt gröna fingrar, jag och maken, men vi njuter så länge det växer och gror och vi får helt enkelt gräva upp det som inte klarar vår hårdhänta (eller kanske alltför sällsynta) vård. Och plantera något nytt istället. Men några blommor klarar sig. Tre underbara kaprifoler som vi satte förra året. Och vårt äppelträd! Vi väntar ännu på den första riktiga skörden.

Kitty kattfröken är innekatt men går ut i koppel när vädret är fint. Hon älskar trädgården lika mycket som vi. Om vi är ute och hon är kvar inne, på fel sida nätdörren, så jamar hon högljutt och riktigt klagar över hur synd det är om henne. Så fort vi tar ut henne så drar hon som ett streck rakt över gräsmattan till stenpartiet. I trädgården trivs hon. "There's no place I'd rather be" säger både hon och jag.

I dag blev det ett "waterfall card" med några bilder från trädgården. Det är himla kul att testa ny design, men här måste jag nog justera lite i mallen, det blev lite för svårt att dra ut själva fliken så att korten "faller ut".

waterfall 1
waterfall 2
waterfall 3
waterfall 4
waterfall 5

Bilderna blev väl lite si och så, men ni fattar principen va? Dra i fliken till höger så viks bild efter bild ner och visar nästa.

Kommentarer
Postat av: Elin

Du är så fiffig! Jag är alldeles imponerad. Supersnyggt alltihop. Hoppas ni har det bra i France å att du hittar mycket inspiration!
Elin

2007-06-26 @ 14:00:17
Postat av: Fia

Men gud vad fint! Vilket jobb!

2007-06-29 @ 00:58:57
URL: http://fialoppansblogg.blogspot.com
Postat av: Ulrika på den här bloggen

En får bocka och buga, tack för era snälla kommentarer!

2007-06-30 @ 20:24:24
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
Postat av: Victoria

Ulrika. Du är så jävla duktig. Nu ska jag också scrappa lite bokmärken, för jag får alltid lov att göra fula hundöron i böckerna eller riva av en bit papper för att veta var jag är :) Tack för inspirationen. Hoppas att ni har det super i fina Frankrike! Kram, hoppas att vi ses snart.

2007-07-03 @ 12:47:53
URL: http://victorianordgren.blogg.se
Postat av: Linken

Snyggt Ulrika!
Vilken cool och snygg grej, samt fina bilder (gillar närbilder på djur och blommor)
/Stefan

2007-07-09 @ 23:33:51
URL: http://linkens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0