Wow-effekten

Stora imponerade ögon och ett hänfört "wow"!". Det är den effekten jag är ute efter när jag skapar pop-up kort. Blir det inget "wow!" så var det inte tillräckligt bra. Dessa två verkar uppfylla kriterierna för ett bra pop-up kort, visade det sig efter ett snabbt test i bekantskapskretsen. Ett enkelt grattiskort med pop-up blommor, blingade med liquid pearls och glittrig gelly-roll penna:
 

Och ett med en stor blomma som "slår ut" när man öppnar kortet:
  
(Just detta kort gnisslar när man öppnar det. Vet inte varför, jag måste ha monterat det på något konstigt sätt. En viss charm har det dock, som en gammal dörr ungefär ...)


Det är något skumt i scraprummet

Nästa investering till scraprummet måste bara bli belysning. Vi gjorde iordning rummet i somras och då var det givetvis ett harmoniskt nordiskt ljus i rummet mest hela dagen. Men såhär på vinterhalvåret är det rent hopplöst att se vad man gör, och än värre blir det när man försöker fotografera därinne. Det är ett par timmar mitt på dagen när ljuset är OK, sen blir det riktigt skumt.

Det har varit mycket prat om scraprumsinredning på flera forum på senaste tiden, och jag har tidigare publicerat några bilder från mitt rum. Här kommer några bilder till, den här gången på förvaring.

Scraprummet är avlångt och bokhyllorna står alltså på motsatt sida från fönstret och skrivbordet. De är från IKEA, serien har utgått för länge sedan men de har något liknande nu. De är riktigt höga och slukar hur mycket (skräp) som helst:
  

Här är min eminenta pappersförvaring, de hade några till övers på jobbet och då bad jag snällt om de inte kunde få flytta hem till mig istället, och det fick de. De är egentligen bara själva metallinsatsen till riktiga hängmappsförvaringar som man kan hitta i nederdelen av kontorshyllor, innanför skåp med jalusiluckor:
  

Och så till den sista bilden från scraprummet för den här gången, på Kittykatten. Hon scrappar ju med oss mest hela tiden så hon räknas nog snart som en inventarie:

Jag vann!

Men har ni hört nåt så tokigt!? Jag gick och vann skisstävlingen hos Papp och Scrap! Jag är fortfarande helt mållös, jag har ju aldrig varit med i någon scraptävling förut och trodde verkligen inte att jag skulle vinna. Sååå många fina bidrag var inskickade och jag kan bara tacka och bocka och buga till juryn som vald just mitt bidrag. Grattis till tjejerna som vann andra och tredje pris också, MissMian och Rimna.

Så nu väntar jag med spänning på att priset ska komma med posten ... vad kan det vara?

Bidrag till skisstävling hos Papp och Scrapp

Jag har aldrig tidigare tävlat med något jag gjort, men någon gång ska väl vara den första. Jag såg en skisstävling hos Papp och Scrap och inspirationsskissen var så fin att jag verkligen ville göra något av den. Så här blev mitt resultat:

image172

Några närbilder av layouten, klicka på bilderna så ser du dem i större format:
  
 

Det här har jag använt:

Papper
Junkitz, Mom collectionz - "mom dots"
Iron Orchid Designs, Coquette collection - "Jolis"
Scribble Scrabble - "dude-alls"

Dekorationer
Band Panduro, Stämpel Rhonna Farrer, Rubon BG Wholy cow, Grungeboardhjärta Tim Holtz, Alfabete rubrik CB Olivia, Häftklamrar, Brads

För att få lite djup i titeln så stansade jag två av varje bokstav i olika färger och använde den ljusare som skugga. Jag har rivit pappret med en Fiskars linjal. Jag blir full i skratt när jag ser den här bilden av min son. Han var väl dryga halvåret när jag tog den och han bländade alltid av ett stort leende så fort kameran kom fram. Nu är han 14 år och längre än mig. Och kameraskygg så det heter duga.

Sandlek

Jag fortsätter att öva på att göra layouter. Efter att vi skaffat bättre förvaring i scraprummet så att jag faktiskt SER allt som finns att dekorera med så hittade jag både bling och chipboardbokstäver som kom till användning i denna LO.


Origamiask

Hittade en bra videotutorial på kwernerdesign för hur man gör en origamibox och det verkade så enkelt och roligt så det var jag ju bara tvungen att studsa iväg till scraprummet och prova. Och det tycker jag att ni också ska göra! Den var verkligen lätt att göra, men ser svårt ut och blir rätt så elegant! Sånt är bra.


RSS 2.0