Födelsedagskort

Det verkar som om allt jag producerar går direkt till mamma. Men så är det inte, det är bara det att mors dag var ju nyss och i morgon fyller hon år. Så hon förtjänar lite uppmärksamhet just nu. Här är födelsedagskortet som jag liftat från en svensk kortmakare men jag minns inte vilken ... återkommer när jag tagit reda på vem det var. För mig är det mycket lättare att få inspiration när jag har ett ramverk att röra mig inom, en skiss eller en layout att lifta.

image3

Basen är ett mörkbrunt papper, även om det mest ser gråsvart ut på bilden. Photoshop är inte så lätt vet ni ...

Så här ser tagen ut som man drar ut i snöret:

image4

Allt material kommer från Pappersvinden, som precis fått in det här ursköna snöret, och de har många fler varianter som jag också vill ha ...

Kommentarer
Postat av: Elin

Va dukig du är :)

2007-06-07 @ 12:29:18
URL: http://ellee.webblogg.se
Postat av: Ulrika på den här bloggen

Men åh! Tack! Vad snällt sagt! *rodnar*

2007-06-07 @ 19:04:01
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0