Nattfrid?

När i hela fridens namn ska vi få börja sova på nätterna igen? Vi hade så goda förhoppningar i början när Moira fick sin pump, men hon har än så länge inte haft tillräckligt bra värden för att vi ska kunna låta bli att kolla blodsocker på nätterna. Hon fick en förkylning ganska snart efter att hon fått pumpen, och då blir ju som bekant alla värden upp-och-ner. Sedan verkade det hyfsat ett tag och hoppet återvände, men nu har det varit galet högt några dagar igen. Brorsan har en dunderförkylning, kraxar som en kråka och hostar både dagar och nätter igenom, så man kan väl anta att hon fått en släng av samma bacill men att det inte hunnit bryta ut ännu.

Annars går allt bra med pumpen, hon tycker själv att den är toppen, och nålbytet igår gick så snabbt och smidigt att vi nästan undrade om vi missat något, men det berodde nog bara på att vi vant oss helt enkelt. Skönt!

- Mamma, det killar i halsen, sa Moira precis nu. Jaha, då vet vi vad de höga värdena berodde på. Då blir det nog VAB (vård av barn) i morgon. Tur att vi har återupptäckt sällskapsspelen i familjen. Vi spelade nyss ett par omgångar Pictionary, det var riktigt roligt (säger mamman som egentligen hatar allt vad spel heter - jag är verkligen en usel lek-mamma). Men så länge jag slipper spela Monopol så är det väl OK.

Kommentarer:
Postat av: Bloggblad

Åh, vad skönt, det finns en till mamma som avskyr spel... Fast TP och såna frågesportgrejer där jag kan vinna, de går an.

Jobbigt det där med nattsömnen. Förr klarade jag att vara vaken om nätterna, men nu skulle det inte funka. Kanske därför man inte får barn i högre åldrar?

2006-09-24 @ 19:18:53
Postat av: Ulrika på den här bloggen

Bloggis: Visst är det så! Vi (jag) har vid några tillfällen funderat på en liten sladdis, men när jag tittar mig i spegeln och ser de numera permanenta ringarna under ögonen så - nej tack. Den tiden är förbi.

2006-09-24 @ 19:45:22
Postat av: morfar

Monopolskräcken kan väl inte vara ett resultat av familjens (läs faderns) böjelse för Monopol spel när modern var ung!?

2006-09-26 @ 09:03:45
Postat av: Ulrika på den här bloggen

Hej morfar! Hmm ... kanske en viss Monopol-överdos i unga år, så var det nog ... Det var kul då, tyckte jag, men om jag minns rätt så var min egen mor inte särskilt road på den tiden? Men hon har ju bättrat sig, så det finns kanske hopp för mig också.

2006-09-26 @ 21:52:20

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits