Teknikens under

Jag pratade nyss med mina föräldrar, ni vet de som flyttat till södra Frankrike. Jag ringde via Skype, helt gratis, med riktigt bra kvalitet. Dessutom har mamma och pappa en webbkamera så jag kan se dem live också! Nu låter jag väl som en gammal tant som inte hänger med i teknikutvecklingen, men låt gå för det.

Jag blev i alla fall riktigt varm i hjärtetrakten av att både se och prata med föräldrarna. Cockerspanieln Elvis fick vara med på ett hörn också, men han morrade och ville inte alls räcka vacker tass till kameran. Jag antar att vi också borde investera i en webbkamera (den här kanske?), så att barnen kan vinka tillbaks till mormor och morfar. Det enda som tar emot är tanken på att man måste kamma sig innan man pratar i telefon ...


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits