Bandy bandy

Motion är bra. Motion sänker blodsockret och det är bra. Men intensiv träning kan vara svår att kompensera med mat och insulin, det är lätt hänt att man inte minskar tillräckligt på insulinet med känningar som följd.

Idag var Moira med i en bandyturnering. Högt tempo hela dagen och varken mamman eller pappan kunde vara med utan vi höll telefonkontakt med jämna mellanrum (hur vi klarade oss när vi växte upp, långt före mobilernas tid kan jag inte förstå). Och allt gick bra! Så skönt! Hennes blodsocker har snällt legat mellan 4 och 8, vi minskade måltidsinsulinet och fyllde på med lite extra energi i form av mandariner, smörgåsar och sportlunch. Dessutom vann hennes lag, och Moira gjorde till och med mål i finalen (om vi får skryta), så lyckan var fullkomlig.


Kommentarer:
Postat av: Tobias

Hej!

Jag arbetar som rektor på en förskola och del av en skola. Jag är ganska nytillträdd och ett av barnen i förskoleklassen har diabetes. Hon är sex år och har haft assistent under i princip hela sin tid i barnomsorg. Nu ska assistent sluta och ett nytt barn med diabets ska skolas in i samma förskoleklass. Jag vill medverka till att föräldrarna känner sig trygga och samtidigt lösa situationen för arbetslaget. Hur har det varit för er? Vilken hjälp har ni fått och så vidare? Det skulle vara väldigt värdefullt för mig om ni ville svara här eller till min e-postadress. Tack!

2006-12-14 @ 14:34:11
Postat av: Ulrika på den här bloggen

Tobias,

Att du som rektor tar dig tid att leta efter information visar att du verkligen vill hjälpa familjerna och det är den allra bästa förutsättningen för att familjerna ska känna sig trygga. Din e-mailadress verkar inte ha kommit med av någon anledning men hör av dig till mig på [email protected] så får du veta mer om våra erfarenheter.

2006-12-14 @ 18:41:29

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits