Bidrag till skisstävling hos Papp och Scrapp

Jag har aldrig tidigare tävlat med något jag gjort, men någon gång ska väl vara den första. Jag såg en skisstävling hos Papp och Scrap och inspirationsskissen var så fin att jag verkligen ville göra något av den. Så här blev mitt resultat:

image172

Några närbilder av layouten, klicka på bilderna så ser du dem i större format:
  
 

Det här har jag använt:

Papper
Junkitz, Mom collectionz - "mom dots"
Iron Orchid Designs, Coquette collection - "Jolis"
Scribble Scrabble - "dude-alls"

Dekorationer
Band Panduro, Stämpel Rhonna Farrer, Rubon BG Wholy cow, Grungeboardhjärta Tim Holtz, Alfabete rubrik CB Olivia, Häftklamrar, Brads

För att få lite djup i titeln så stansade jag två av varje bokstav i olika färger och använde den ljusare som skugga. Jag har rivit pappret med en Fiskars linjal. Jag blir full i skratt när jag ser den här bilden av min son. Han var väl dryga halvåret när jag tog den och han bländade alltid av ett stort leende så fort kameran kom fram. Nu är han 14 år och längre än mig. Och kameraskygg så det heter duga.

Kommentarer
Postat av: uve

Den är underbar kära du (och ännu underbarare IRL)
;)

Kramelikram

2008-01-12 @ 17:49:23
URL: http://www.uves.blogg.se
Postat av: Paula Wiktorell

Hej Ulrika!
En jättefin LO. Kommer nog att scraplifta den. Du är verkligen duktig. Nu har jag blivit färdig med stjärnalbumet och lagt ut den på vår blogg. Gå gärna in och kolla. Det var inte så svårt som jag trodde. Tusen tack för beskrivningen den fungerade mycket bra. Skicka gärna andra tips om du hinner.

Kram Paula

2008-01-13 @ 09:38:10
Postat av: Skräptanten

Du är SÅ duktig min kära scrapidol!
*Ser fram emot helgen så det inte är klokt!*

ha det!

2008-01-14 @ 16:09:20
URL: http://www.pappersvinden.se/skraptanten
Postat av: Victoria

Du är kung, som alltid. JAg är så avis på ditt scraprum dessutom, kollar på bilderna varje gång jag är här och snokar :) Hoppas vi ses snart!! KRAM!

2008-01-16 @ 10:52:50
URL: http://victorianordgren.blogg.se
Postat av: Lisbet

Tillbaka i etern med ett fett grafikkort som ska tåla mina bilder. Nu surfar jag runt och drägglar hos alla som skapat en massa läckerheter i sina bloggar. Så nu tittar jag in hos dig med en stor kopp kaffe och ska skaffa mig inspiration.

Såg att du var ny på allt om scrap och vill önska dig välkommen

Ha en skön dag

2008-01-16 @ 13:36:28
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Minerva

Gratulerar till första priset!!!

2008-01-21 @ 22:00:14
Postat av: uve

Såg precis att vann!! GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS och KRAM, KRAM, KRAM!!

2008-01-21 @ 23:40:30
URL: http://www.uves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0