Veckoplanering

Vi har två barn. De är ganska stora och tar vara på sig själva allra oftast. Ändå är det halvt kaos här på morgnarna. På riktigt. Ingen minns vem som har gympa vilken dag eller om det verkligen var idag det var sovmorgon. Som ett litet hjälpmedel mot minnesförlusten har jag (förstås) scrappat en skylt som hänger precis bredvid ytterdörren. Där står båda barnens skoltider och vilka dagar det är gymnastik. En blick på skylten och morgonen kan återgå till ett åtminstone hyfsat strukturerat kaos.



Själva veckoschemat är löst, bara fastsatt med brads så det går bra att byta ut varje termin. I och för sig helt en helt onödig finess, eftersom det då kommer att finnas så många nya vackra papper som jag blir förälskad i att jag måste scrappa en helt ny skylt istället ...


Kommentarer
Postat av: Victoria

Gud, vad du är duktig, och effektiv. Producerar grej efter grej som väphöns lägger ägg.. Men du, ditt hår kommer antagligen bli minst lika fint som jag hoppas att mitt blir. Du har JÄTTEFINT hår, inse det :D Hoppas att vi ses snart. KRAM!!

2007-10-01 @ 22:44:32
URL: http://victorianordgren.blogg.se
Postat av: Alvmarken

Jag ger dig en enda kommentar för alla dina senaste scrappade saker och gjorda kort:
SKITSNYGGT!!

2007-10-02 @ 00:21:43
URL: http://alvmarken.blogspot.com
Postat av: Lilo

Vilken fin skylt!!! Smart också! Jag har satt upp en veckokalender där alla har en spalt... men bara jag verkar se den och anteckna i den så den gör ingen större nytta...

2007-10-02 @ 13:27:34
URL: http://liloscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0