Band, band, band ...

Jag har ännu inte samlat på mig så mycket band som en del andra som varit med lite längre i scrapbookingvärlden, men jag har tillräckligt många för att det börjar krävas någon sorts struktur och förvaringslösning om jag ska kunna hitta bland mina band och garner så att jag faktiskt kan använda dem.

Jag vill gärna ha en sån här, men i väntan på bättre ekonomi så fick jag ett fantastiskt tips från vännen E. Hon har nämligen legat i lumpen och kom ihåg att de hade en fiffig lösning för toapappersrullarna på dasset. Tänk så oväntad nytta hon fick av den erfarenheten! Nystan har jag än så längs samlat i en korg, och över den hänger ett vanligt paketsnöre från gardinstången i pysselrummet. Längst ner har jag gjort ett stopp av en kanelstång (bara för att det luktar så gott och snart är jul) men jag tvivlar på att det var en del av originallösningen på dasset. Även om det kanske kunde vara något för dem att fundera på, lite väldoft skulle väl inte skade just på det stället ... I alla fall, tack E för ditt tips!


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha. Det funkar ju perfekt, å kanelstången var en toppenlösning. Jag vill också ha ett pysselrum...

2007-11-26 @ 15:38:00
Postat av: Anonym

Vad ni är händiga då! Vem behöver en bandlåda när man har så fiffiga lösningar?

Förresten, fanns det dass när E låg i lumpen?!
Vilken lyx!

2007-11-27 @ 16:33:08
Postat av: Victoria

Jag har utmanat dig :) Kolla min blogg!

2007-11-30 @ 00:32:18
URL: http://victorianordgren.blogg.se
Postat av: Anonym

Måste bara svara på kommentaren om dass. Visst hade vi det men i form av en isig blöt å kall stock över två stubbar med ett hål under och en pressening runtom. Så om det var någon vidare lyx vet jag inte direkt! ;-)

2007-12-01 @ 15:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0