Vart tog inspirationen vägen?

Men? Vad är detta? Här har jag längtat och längtat hela sommaren efter att få komma hem och scrappa och jag slet som ett djur hela fredagskvällen med att tapetsera vårt blivande pysselrum. Där skulle jag sedan äntligen få sätta mig i lugn och ro och pyssla utan att behöva plocka bort allt igen lagom till middagsdags. Så när allt är klart så står jag där som ett fån och har INGEN LUST!

Jag hade till och med skickat iväg resten av familjen på bio för att jag skulle få inviga rummet i lugn och ro. "Simpson-filmen? Nej tack, jag tror att jag stannar hemma. Men ha det så roligt ni!" sa jag och hoppade jämfota av lycka inombords. Här skulle det scrappas!

Detta är vad jag tvingade mig själv att göra, bara för att se om det liksom skulle "lossna" när jag väl greppade saxen, men inte:

image34

Vek en liten tråkig ask som knappt fick någon dekoration alls. Suck. Det enda förlåtande med den är att det är så helt underbara papper från Crate. Men så här fint är det i alla fall i pysselrummet (notera att det finns plats för minst två vid bordet, det blir liksom roligare då!):

image35

image36

Jag tror att jag behöver en dos inspiration från mina scrapkompisar på Pappersvinden! Åh, vilken tur att vi ska ses snart!

Kommentarer
Postat av: uve

Du får skylla på att det är mitt fel som glömde att ge dig det vita bandet du ville ha. FÖRLÅT! Jättefint pysselrum ni har gjort, du ska se att lusten snart är tillbaka. Hoppas att jag kan vara med er och pyssla på onsdag.
Kram, kram

2007-07-28 @ 17:51:54
URL: http://www.uves.blogg.se
Postat av: Ulrika på den här bloggen

Nehejdu, det är knappast ditt fel att inspirationen tryter ... bandet tar vi nästa gång, ingen fara. Nu har jag nyss tagit en promenad i vår underbara skog alldeles nära där vi bor, så nu ska vi se om det inte börjar hända grejer!
Det finns så otroligt många fina pysselrum, jag har sett bilder från en del helt fantastiska. Vårat rum är väl inte så speciellt kanske, men det är ändå helt otroligt härligt och lyxigt att få ha ett helt rum bara till pyssel! Inreda vill jag göra lite eftersom, så man växer in i det och ser bättre vad man behöver.
Jag hoppas också att vi ses på onsdag, den lille krabaten får hålla sig på plats ett par dagar till, kan du hälsa magen det?
Kram på dig!

2007-07-28 @ 20:35:42
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
Postat av: Angelica

Vilket fantastiskt pysselrum ni fått, härligt att man itter och ser ut då man pysslar. Själv så får jag nöja mig med ett gammalt sminkbord som fungerar som min scraphörna. Men jag är ju tvungen att plocka fram alltdå jag ska pyssla och det är jobbigt tycker jag. Längtar tills man bor i hus :-)

2007-07-29 @ 19:04:20
URL: http://www.texaslover.blogg.se
Postat av: Ulrika på den här bloggen

Angelica: Ja, det är himla lyxigt att inte behöva plocka bort allt bara för att man ska äta (eller sminka sig ...). Men nu är det bara ett par dagar tills vi träffas och pysslar lite ihop, det är ju det allra roligaste tycker jag!

2007-07-29 @ 21:56:39
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
Postat av: Skräptanten

Vilket härligt pysselrum! Det härligaste tycker jag är att det är gjort för två!
Visst är det tråkigt när inspirationen bara gömmer sig! Det känns som ett personligt misslyckande på nåt vis tycker jag.
JAg ser fram emot onsdag, det ska bli så KUUUL!
kram!

2007-07-30 @ 17:44:20
URL: http://www.pappersvinden.se/skraptanten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0