Mina bästa julrecept

Ni vet hur det är. Inför varje jul letar man förtvivlat efter det där allra bästa receptet på drömmar, det där som mamma alltid gjorde och som hade någon alldeles särskild ingrediens som du bara inte kan komma ihåg. "Man" borde ju vid det här laget ha samlat alla de där bästa recepten i en särskild mapp eller pärm, men när julen är över så är lik förbenat recepten spridda i olika gömmor i huset. Den här gången också.

Men inte hos mig. Inte den här gången! Nu har jag letat igenom alla gömmorna och hittat mina absolut bästa 10 julrecept. Och nu kommer jag inte att behöva leta mer. För jag har samlat dem i en egen julreceptbok, som jag scrappat med underbara papper från Basic Grey. Tanken var att receptboken skulle få "bo" på Pappersvinden i december, som inspiration för de som besöker butiken. Men jag behövde ju ha boken här hemma hos mig, det var ju det som var vitsen, så jag gjorde helt enkelt två upplagor av exakt samma receptbok. En till mig, en till butiken. Så här blev den:

Omslaget:

 

Och så alla sidorna:

  

 

Nu ska här bakas!

Kommentarer
Postat av: Linda

Otroligt läcker och mycket mycket snygg! Smart idé!

2007-12-02 @ 12:02:21
URL: http://scrapjo.blogspot.com
Postat av: Sofie / Broosan

Åh, vilken jättefin...

2007-12-02 @ 14:18:14
Postat av: Diane

Oii, vilken snygg bok du gjort *vill ha* ;-)

2007-12-02 @ 18:15:41
URL: http://ladydiskapar.blogspot.com
Postat av: Linken

Den var så snygg och välgjord (sett, klämt och känt på den), blev så impad!

2007-12-02 @ 23:22:38
URL: http://linkens.blogg.se
Postat av: Tina

Det var ju bara för läckert!
Smart ide med recepten !

2007-12-03 @ 12:27:46
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: CarinaO

Så juligt och fint.Vill gärna göra ett sådant jag också.

2007-12-03 @ 13:03:07
Postat av: Jessica Carlberg

Vad fin Ulrika! Vad har du använt som grund till boken cardstock (dubbelt) till bladen, men vad till fram och baksidan (dessa är väl imte bara av Basics papper? Undrar även bredd och höjd på albumet?

MVH Jessica

2007-12-04 @ 22:41:47
Postat av: Victoria

Du är så duktig och jag blir så ARG att jag inte har möjlighet att sitta och knåpa ihop fina saker. Jag vill också vara duktig juuuuuu... Hur som helst, jag har också sett, klämt och känt på boken. HELT UNDERBAR! Du är så duktig Ulrika, så jäkla duktig!! KRAM

2007-12-05 @ 00:48:50
URL: http://victorianordgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0