The Rabid Wolverine, Chris Benoit

Chris Benoit är en mycket bra brottare, kanske är han den bästa tekniska brottaren som finns i WWE idag. Det är inte upp till mig att bestämma om detta men både sonen och jag är grymt imponerade av hans brottning. Vi har träffat på Chris två gånger. Den första gången var när vi såg WWE Smackdown! i Åbo/Turkuuu. Sean och jag satt i baren, var annars? Och sippade på varsin dryck. Vad vi förstod från WWE-personalen som vi pratat med så skulle det dröja nästan två timmar till innan brottarna skulle åka ut till arenan. Men att invänta denna tidpunkt uppe på rummet var inget vi ens övervägde. När vi satt där i allsköns lugn och ro så klev plötsligt "The Crippler" ut från hissen. Han hade med sig sin väska (fylld med matchdräkt, wrestlingboots och annat kan man tänka sig) och såg allmänt cool ut i sina jeans och sin svarta skinnjacka. Jag hann knappt reagera men när han gick förbi vårt bord frågade jag snabbt om vi kunde ta ett foto.

- No problem, sa han, la ifrån sig sina grejor och kopplade ett stadigt grepp om Seans hals.

Tryck till ordentligt så får jag lite lugn och ro tänkte jag efter att ha försökt roa sonen i ett antal timmar. Jag sa det dock inte utan satte mig ner och tittade på när Sean fick ännu en autograf. Benoit gick sen och pratade med WWE-folket och drog iväg i en taxi.

- Han åker alltid ut tidigare än de andra och förbereder sig och testar ringen sa de till oss senare. Detta visade sig vara riktigt. Han gjorde precis samma sak när vi träffade honom i Helsingfors ett år senare. Nedan ser ni hur Sean har fastnat i Benoits grepp. Lägg märke till att Sean är exemplariskt kortklippt, något som har ändrats drastiskt året därpå.

 

 

Ett av Benoits "specialgrepp" är när han klättrar upp i ringhörnan och slänger sig ut och skallar motståndaren som ligger på marken. Låter kanske inte så trevligt men det är inte på riktigt, det är vi alla väl medvetna om, det är wrestling.

 

 

I Helsingfors är även dottern med. Jag tror att hon föll för Chris Benoit. Vi satt i lobbyn (vi har alla tre framtida lovande karriärer som lobbyister) och inväntade brottare. Sean ser att hissen rör sig nedåt och jag ser att det är Benoit som är i den. Han kliver ur och börjar gå mot restaurangen. För att komma dit måste han passera vårt bord (väl genomtänkt val av plats) som är precis utanför restaurangdelen. Han är klädd i en stilig kostym i år, inte så leisure som han var förra året i Åbo. Jag reser mig upp när han kommer och säger,

- Mr Benoit, would it be OK if the children got an autograph from you?

- In a minute, säger han och går in i restaurangen där han sätter sig vid ett bord och beställer en kaffe (eller möjligtvis te).

Vi sitter kvar och det dröjer inte länge till han kommer över till oss. Han tar av sig sin kavaj och sätter sig hos oss, rakt upp och ner.

- Sorry to keep you waiting, säger han. I am just getting ready to go out to the arena.

Han uppför sig som om vi är nära bekanta så jag tappar nästan hakan. Han sitter bredvid Moira och jag och Sean sitter mittemot. Sen så pratar vi lite wrestling, berättar lite om oss själva. Han autograferar en promobild till Sean och Moira får en i sitt block. Han rufsar henne i håret och Moira rodnar. Sen sitter han kvar hos oss, Stacy Kiebler (en WWE-Diva) kommer förbi och sätter sig där också. Hon ska visst också med ut till arenan. Earl Hebner, WWE-domare av rang kommer också och klämmer in sig hos oss och alla liksom pratar som om vi alltid är med. Efter lite fotografier så drar Benoit och Kiebler iväg. Hebner blir kvar (men det är en annan historia). Moira påpekar att Benoit luktade gott (hans aftershave) och påminner Sean och mig om detta under hela resan. Under vistelsen på hotellet så stötte vi på Chris Benoit flera gånger. Varje gång så hejade han och de gånger vi såg honom åka hiss så vinkade han alltid till Moira som snabbt vinkade tillbaka. Han luktar gott, vinkar, är känd, tjänar en massa pengar och är trevlig tänkte jag. Synd bara att det är en sådan ålderskillnad annars så kanske bröllopsklockorna hade ringt! Skämt åsido, vi träffade många brottare men Chris Benoit var utan tvekan Moiras favorit och visste jag vad det var för after-shave han använde så skulle jag köpa sådant också.

 

Sean, Chris Benoit, Moira och en doft av dyr after-shave.


Kommentarer:
Postat av: Prolle666

Grymt roligt att läsa om. :D Keep 'em comin' :D

2005-06-09 @ 23:24:49
Postat av: Perkoff

Ååh, Benoit är verkligen kungen. Dels imponeras man av hans enorma proffsighet som verkligen tar sitt jobb / konstnärsskap på allvar (först på plats minsann!). Sen verkar han ju vara supertrevlig mot fansen också.

2005-06-10 @ 02:27:17
Postat av: lasse

Undrar vad det var för after shave :-)

2005-06-10 @ 10:43:21

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits