Blomkort

Den här blomman gjorde jag förstås på en make 'n take på .... ta da .... Pappersvinden! Förvånade? :-))
Denna och många andra skojiga kort och pysselmallar finns på Mirkwood Designs. Med andra pappersval (dottern har provat mönstrade crate-papper, helt underbart!) blir resultatet helt annorlunda. En liten hälsning får plats i mitten av blomman, eller kanske skrivet runt om på blombladen. Man viker försiktigt ihop bladen, den inre raden först och sedan nästa och sist den yttersta "kronbladen". Till sist knyter man ett band runt och det blir ett litet spännande kort att ge bort, eller hänga vid en present. Jag fäste de olika papperslagren med en eller par gluedots, bandet är fäst med en enda liten gluedot på baksidan.

image9image10

Kommentarer
Postat av: Krumeluran

wow! Vilket häftigt kort, jättefint! Sen har du ju förståss mycket annat fint i din blogg också, jag har gensast lagt din blogg till mina länkar, så att jag kan kolla in dina alster fler gånger :)
Katarina

2007-06-15 @ 08:44:48
URL: http://www.krumelurans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0