6 vägar till glädje

Ännu en av Pappersvindens make 'n take, som jag påbörjade i lördags. Igår kväll träffades jag, Monica och Viktoria  för en "göra-färdigt-gamla-skåpprojekt" (Angelica kunde tyvärr inte komma den här gången heller ... snyft ... hur har hon det med sina prioriteringar egentligen?). Då skulle egentligen min "exploding box" bli klar, men jag kände att det var viktigare för mig att göra klart mitt lilla glädje-album istället. Det ska jag nämligen ha på jobbet så att jag blir påmind om hur värdefull varje dag är för mig! Pappersvinden säljer färdiga "kit" för det här albumet, himla praktiskt - allt är inkluderat förutom egna foton förstås.

Glädje - framsidan Glädje - baksidan

På ena sidan står det alltså GLÄDJE med ett positivt ord associerat till varje bokstav. På andra sidan är det mina egna fotografier och lite dekorationer samt små visdomsord. Jag hade velat ha bilder på Kitty kattfröken och maken också, men jag hade bara en närbild på katten som inte fick plats och den enda bild på maken jag hade var från i julas (med tomteluva och allt), och jag är tveksam till vad han skulle säga om att jag hade just den bilden på skrivbordet på jobbet ...

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hihi, nej usch hädanefter så kommer jag aldrig prioritera bort en scrap kväll. Jag fick mitt straff. Fotboll i Gävle i spöregn. Det var nog min första och sista fotbollsmatch ;-) Vilket superfint Glädje album ni gjorde på lördagen. Synd att jag missade det oxå. Men jag fick en helg i killens stuga i Kårså bruk. Det var riktigt mysigt. Det är radioskugga där så det blev riktig vila utan telefon och med lite fiske, bastubad, ett dopp i sjön,promenader och skön slappning :-)

2007-06-19 @ 18:31:25
Postat av: Skräptanten

Det blev så fint! Jag hoppas VERKLIGEN att det hjälper dig komma ihåg glädjen i vardagen!
Jag har fingrat lite på kassen med hjärtan idag, men nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare, för det är så fint redan!
Jag är faktiskt avis på din helg Angelica, det låter ju fantastiskt, men fotbollen kan jag LÄTT vara utan.
Dags att krypa till kojs, efter en stressig stämpel-kurs med lite "ska jag hinna med sista bussen panik".

2007-06-19 @ 23:19:35
URL: http://www.pappersvinden.se/skraptanten
Postat av: Mia

Vilka underbara grejer Du gör! Hit kommer jag att komma ofta för att få inspiration.... och inspiration behöver jag! *L* Pysslandet ligger jag lågt med!
Iaf är jag djupt imponerad av dina alster!!

2007-06-20 @ 12:00:57
URL: http://winyan.bloggagratis.se
Postat av: Moira

Ja visst, det kommer jag allt ihåg. :)

2007-06-20 @ 17:45:50
Postat av: ansol

Vad mycket snyggt du gör. Och din man också! Hit kommer jag att återkomma och kolla.

2007-06-21 @ 11:18:31
URL: http://ansol.blogg.se
Postat av: camilla

He! vad mycket fint du gör härligt att kika runt här inne och så roligt med en scrappande man dessutom.Fotolådan bad jag Handstämplat.se att ta hem åt mig på beställning kolla om har nån mera hemma eller vill ta hem en åt dig.Den är underbar.
Ska bara konmma på ett bra system i hur jag ska sortera fotonen just nu är jag inte nöjd så som jag la i dom.

2007-06-21 @ 18:05:18
URL: http://www.camillasscraprum.wordpress.com
Postat av: Ulrika på den här bloggen

Angelica: det låter som att du hade en bra helg du också! Vi får träffas en annan gång istället, ingen fara.
Skräptanten: JA! Mitt album fungerar! Det står precis framför nederkanten på min datorskärm, så jag blir konstant påmind om allt fint jag har i mitt liv!
Mia, Ansol: Tusen tack, så söta ni är!
Camilla: Tack så mycket! Ja, det är jättekul att scrappa tillsammans, det är kreativt och roligt, och sanningen att säga så springer timmarna fort iväg när man scrappar, men jag får spendera all den där tiden tillsammans med den jag gillar mest! :D
Jag ska kolla upp det där med fotolådan, den verkar superbra.

2007-06-21 @ 21:53:31
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0