Double-slider card

En god vän fyller 30 och det är ju ett strålande tillfälle att prova på lite ny teknik i kort-designsväg. Så här blev mitt double-slider card, instruktioner hittade jag på Splitcoaststampers. Och ja, jag vet, jag börjar bli tjatig med mitt guld-embossande ... men det blir ju så himla snyggt! Den här gången har jag använt stämplar från Doodlebug design, både som bakgrund (paisley) och fjärilarna. Har man bristande tålamod så kan man få göra om stämplingsproceduren några gånger, eftersom man faktiskt måste vänta tills bakgrundsstämplarna har torkat innan man stämplar motivet som ska embossas. Annars blir det guld på alltihop. Tro mig, jag vet.

  

Egentligen var kortet tänkt som en prototyp från början, jag ville bara testa tekniken, men jag tycker nog att det faktiskt duger att ge bort! Själva idén är hur kul som helst, nu följde jag intruktionerna ganska exakt men det här går ju att göra helt fantastiska saker med! Jag utgick från enfärgade cardstock, men tänk hur det skulle bli med snygga kombinationer mönstrat papper istället!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Du är så duktig. Hoppas att ni hade trevligt igårkväll. Önskar att jag hade kunnat vara där.. Men nästa gång, I'll be there! KRAM!!

2007-08-16 @ 09:59:26
URL: http://victoria_nordgren.blogg.se
Postat av: marie

åh vilket fint kort, så snyggt och välgjort.

2007-08-16 @ 10:18:05
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: uve

Å vilket fint kort du har gjort!!! I love it! Och dessa underbara stämplar, visst är dom roliga att skapa med?! Din goda vän kommer att bli så glad över det underbara kortet.
Kram, kram

2007-08-16 @ 10:50:45
URL: http://www.uves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0