Sportlovssjuka?

pumpEtt par dagar med runt 20 i blodsocker och spår av ketoner på stickan i morse - kan det vara en infektion på gång? Hoppas inte, det är inte så kul att ligga nerbäddad på sportlovet när kompisarna är ute och åker skridskor. Det kanske bara är hormoner som spökar hos vår lilla tjej (Nio år, fast ibland kan man tro att hon är tretton. Minst.). Vi håller tummarna för att det inte blir kräksjuka eller något annat olustigt.

Min kompis som också har diabetesbarn är på lasarettet idag. De har väntat ett tag, men i förrgår var det äntligen dags för sonen att få pump. Han är tydligen mäkta stolt över den och kan knappt vänta tills han får komma tillbaks till skolan och visa kompisarna.

Jag har berättat om grabbens snygga lila pump för Moira och öst på med positiva kommentarer, men hon suckar bara, tittar trött på mig och säger att "Men mamma, jag VILL INTE ha någon pump! Fatta det!". Visst fattar jag. Men dessa ändlösa nätter av blodsockerkontroller, jag blir knasig! Fler föräldrar känner nog igen sig i min önskan att kunna få ta över diabetesen och ta sprutor istället för henne. Om jag kunde det, så skulle jag skaffa pump och sova på nätterna. Så det så.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits