Sagan om slangen,

Min fru har precis diskat för hand igen och jag har som den gode make jag är torkat disken med en blå- och vitrutig kökshandduk. Vi har kommit varandra mycket närmare nu på sistone sen diskmaskinen började läcka. Och eftersom jag inte snarkar när jag torkar disk så tror jag att dessa korta stunder av fysisk närhet även glädjer min fru. Men säg den glädjen som varar för evigt. Imorgon kommer den nya slangen att installeras, tror vi!

 

Jag följde den, i mina ögon, dödsdömde expeditens råd att besöka en annan butik. Den hade lite konstiga öppettider så jag fick åka dit tidigt på morgonen för att äntligen lösa slangproblemet. När jag kommer fram till rätt adress upptäcker jag en jättebutik och undrar för mig själv varför jag aldrig lagt märke till den tidigare. Jag kliver in med dottern i släptåg och vi tränger oss förbi ett ganska så stort antal med människor iförda Snickers-byxor och verktygsbälten. Det är stort därinne och vi står och spanar in i virr-varret med hyllor och gångar fulla med verktyg och undrar var vi ska börja leta. Killen i kassan måste ha uppmärksammat oss så han ropar och frågar om han kan hjälpa till med något. Vi kliver fram till honom och börjar förklara hela historien med alla besök hos Henningsons och alla misslyckade försök med deras produkter. Jag berättar också att det är Henningsons som rekommenderat oss hit. Han lyssnar tålmodigt på allt och säger sen,     - Det här är en butik för fackfolk och allmänheten får inte handla här. Dessutom så har vi inga sådana slangar här. - Tack för hjälpen i alla fall svarar jag och lommar moloket och lite skamset ut från butiken. Jag får vända om när jag är halvvägs ut för att plocka med mig dottern som fastnat vid en stor låda full med chokladkakor och andra sockerchocker som är till salu. Den här gången behöver jag i alla fall inte skylla på hennes diabetes utan säger kort, - Vi får inte köpa något här, kom så går vi.

 

Efter lite febrilt tankearbete har jag nu lyckats få fatt i en slang. Jag ringde helt sonika upp tillverkaren som tog serienummer och alla andra nummer som man kan hitta på diskmaskinen och de har lovat att skicka en slang mot betalning. Den bör vara hos oss imorgon, så ikväll planerar jag att använda så mycket porslin som möjligt så att frun och jag måste trängas vid diskbänken innan läggdags. Det gäller att ta tillfället i akt.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits