Jag är inte intresserad!

Nej tack, nix, absolut inte, nä, har ingen användning av det, du stör, vilken del av "jag är inte intresserad" förstår du inte? Någon som känner igen det här? Ett par gånger i veckan så ringer telefonen, gärna vid middagstid eller läggdags.

- Hej, jag ringer från International Global Priority Någonting och jag skulle gärna vilja erbjuda dig... - Nej tack, jag är inte intresserad.

- Vi har ett kanonerbjudande som...

- Nej tack, jag är inte intresserad och jag är lite upptagen just nu.

- Skulle jag kanske kunna återkomma lite senare då och berätta...

- Vilken del av "jag är inte intresserad" förstår du inte? Jag vill inte ha något!

-Men det här är ett gratiserbjudande och...

Det är vid dessa tillfällen jag har börjat att lägga på luren. Telefonförsäljare har en otäck tendens till att inte lyssna på vad man säger. De tvingar mig till att bli otrevlig. Jag bryr mig inte om det är gratis (vilket det aldrig är i långa loppet) och jag bryr mig inte om att det är världens bästa produkt. Jag köper inget via telefon, punkt slut.

 

Min fru och jag anmälde oss till något som heter NIX alldeles nyligen. Det tar visst ett tag innan man tas bort från alla listor som telefonförsäljare använder sig av men NIX ska se till att man slipper dessa oönskade samtal. Så jag antar att jag får leva med irritationen ett tag till men Gud vad skönt det ska bli att slippa dessa samtal i framtiden, för jag är inte intresserad av dem.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits