Min dammsugare suger!

Pappan i familjen har som sagt börjat ett nytt liv. Motion är A och O för att man ska må bra och orka mycket. Det stämmer nog. Första rundan gicks igår vid middagstid och den andra direkt efter frukost idag. Och pappan känner sig omåttligt pigg. Direkt efter rundan bestämde jag mig för att dammsuga huset. Två snabba glas vatten och en avtagen svettig T-shirt senare var jag beredd att städa upp i hemmet. Det är något som ibland läggs på "vi gör det sedan-listan". "Sedan" kan vara allt mellan en timme och tre veckor.

 

Men med min nyvunna energi så skulle allt göras direkt. Jag tog ut vår dammsugare från städskåpet. Det är en röd Electrolux Oxygen Hygenica som enligt försäljaren skulle vara jättebra. Hans mamma hade minsann en och den gick som tåget. Blåögd och naiv som man är så gick jag på det. Det är den usligaste, värsta dammsugare som någonsin har rullat på denna jord.

 

Dammsugaren suger, det gör den. Men det är också det enda den kan göra så den suger verkligen, fett! Visst är det bra att den kan inhalera dammet det håller jag med om, men den bör kunna manövreras till dammet för att detta ska vara möjlig. Det finns inte ett hörn i huset som den inte fastnat på, det finns inte en tröskel som den orkat ta sig över, det finns inte en matta som har legat kvar på sin plats efter att han (ja, dammsugare är manliga varelser enligt min fru) försökt korsa dem. Man får slita och dra, gå tillbaka och lyfta och putta på hela tiden.Jag kanske borde sluta med stavgång och börja dammsuga varje dag istället, det är bra mycket jobbigare. Varför sätter man inte larvfötter på dammsugare? Det vore något för min i alla fall. Familjen skulle slippa höra så många svordomar varje gång vi närmade oss ett hinder. Mamman i familjen säger,

- Men köp en ny då, sluta gnälla!

Hon har väl i och för sig rätt i det. Köper jag en ny så kan jag ju inte gnälla. Men eftersom det var jag som valde den här finns det ingen garanti att det inte går käpprätt åt h-vete den här gången heller. Fast det vore kanske bra, då skulle ju dammsugaren gå någonstans i alla fall.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits