Kräftpremiär

Idag har pappan, Sean och Moira varit uppe på Lugnets badanläggning och roat oss. Det var det första utomhusdoppet för i år (om än i tempererad bassäng men ändå!). Vädrets makter har varit goda mot oss och solen strålade mest hela dagen. Det är något som är ovanligt här. Pappan satt i och för sig mest på sidan och njöt av att barnen hade roligt i vattenrutschkanorna så mycket bad blev det inte för honom, men det var ändå njutbart.

 

Tänk vad upplyftande en liten dag vid poolen kan vara. När vi kom hem kände vi oss alla i god form och livet lekte, åtminstone tills mamman frågade,

- Smorde du in barnen när ni var och badade?

- Smorde in barnen? sa jag, och insåg genast att jag aldrig ens hade tänkt tanken på det. Nja, jag måste ha glömt det.

 

Det är en sak som jag aldrig brukar glömma. Jag har själv en brittisk hy (vit som snö, men röd som Rudolfs näsa efter 30 sekunder i solen) och brukar alltid se till att skydda den och då så får sig barnen också en omgång solskyddsfaktor typ 25, men inte den här gången. Så nu sitter vi här alla tre som varningslampor. Natten kommer säkerligen att bli jobbigare än vanligt.

Fy på mig för att jag kunde glömma något sådant viktigt. Som straff så får jag väl sova ensam i lekrummet inatt. Otur!


Kommentarer:
Postat av: Nettan

En trevlig midsommarhelg önskar jag er! Och jag har saknat era inlägg då jag är här och läser nästan dagligen men nu vet jag ju varför! Hoppas att det gick bra med sovandet trots solsveda!

Ha det nu så gott och njut av sommaren!
Kram
Nettan


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits