Huvudvärk

I vår lilla familj är barnet med diabetes den enda personen som varit "frisk" idag. Storebror har en jätteförkylning, pappan har huvudvärk och åt något dåligt till lunch på stan vilket medförde hemska magsmärtor (ska inte avslöja vilken restaurang som serverade dålig hamburgare ...) och mamman (jag) har migrän.Kände huvudvärken komma smygande redan på morgonen, så jag tog en dubbel treo och hoppades att den skulle försvinna. Det gjorde den inte, och jag var för feg för att för första gången öppna förpackingen med Imigran - tänk om det bara var spänningshuvudvärk och inte migrän, då kanske det är farligt att ta migränmedicin? Tog en titt i Fass och såg en hel lista på biverkningar, de verkade ju nästan värre än själva huvudvärken!

 

Så det fick bli en dubbel treo till, och sedan ytterligare en dubbel för en stund sedan. Nu har värken lättat, men istället känner jag mig lite skakig (Du har väl inte en känning, mamma? undrade dottern med diabetes) och allmänt susig i huvudet. Men vi kan glädja oss åt att Moiras värden har varit bra de senaste dagarna, den huvudvärken har vi sluppit i alla fall.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits