Ett liv i lyx och flärd

Mamman ringde precis. Nyss framkommen till sitt hotell som hon ska bo på när hon är på tjänsteresan. Pappan sitter framför datorn och har en sömnlös natt med galopperande blodsockervärden framför sig.

- Gick resan bra? säger jag.

- Jovars, flygplatsen var tråkig men flyget gick i tid och den beställda taxin väntade på oss när vi kom fram, svarar mamman.

- Låter ju bra, hur är hotellet?

- Vet du vad som hände? När vi skulle checka in så fanns inte våra bokningar och hotellet var fullbelagt.

- Ojdå, hur gick det då?

- Jag fick Presidentsviten, det var det enda som fanns kvar. Jag är i den nu och jag håller precis på att gå ner för trappan från tornrummet. Det ska finnas en bastu här någonstans på rummet men jag har inte hittat den ännu. Oj, här är den, Gud vad fint och den är varm också.

- Vad kul för dig, säger jag och försöker låta som jag menar det, det var väl trevligt.

 

Själv sitter jag här och fryser. Mamman lever ett liv i lyx och flärd, och det är hon faktiskt värd, jag menar det (väl medveten om att hon kommer läsa mina blogginlägg när hon kommer hem).

 

- Har du klippt gräsmattan idag? säger mamman.

- Barnen ropar nu, jag måste gå. Ha det så bra och sov så gott (om du hittar sängen i din jättesvit!) inatt. Vi syns när du kommer hem, puss puss.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits