Överraskningen

Igår efter jobbet fick jag, mamman, en ordentlig överraskning. Under stort hemlighetsmakeri och lite fnitter från baksätet hämtade familjen mig med bilen. Pappan kom med en dålig ursäkt om att han måste handla något nere på stan så vi skulle inte åka hem med en gång. Väl nere på stan svängde han alldeles galet till vänster upp på Svärdsjögatan istället för ner till parkeringen. - Vad nu då? undrade jag, vart ska du nu egentligen? - Glömde visst något på Lugnet, måste förbi och hämta det, mumlade pappan.

 

Jag lutade mig tillbaks och slappnade av en liten stund. Det kändes rätt bra att bara blunda eftersom jag fortfarande var lite stressad efter jobbet. Väl uppe vid Lugnet klev pappan ur bilen och knatade iväg till P-automaten. Hur lång tid kan det ta att hämta något man glömt egentligen? Inte länge nog för att köpa en parkeringsbiljett i alla fall. Men då exploderade barnen i fnitter och tjatter och avslöjade att alltihop bara var en del i en överraskning!

 

Familjen hade packat ner badkläder och matsäck, och vi spenderade en supermysig sommarkväll vid poolen. Dukade upp picknick och åt middag i grönsgräset, pastasallad och goda mackor. Jag blev också bjuden på en riktig stämningshöjare - ett glas bubbel! (Jag dricker alkoholhaltiga drycker sådär två-tre gånger om året, så ni kan ju tänka er att det var fler än barnen som fnittrade efter en liten stund). En helt underbar kväll. Ibland är det bara härligt att leva!


Kommentarer:
Postat av: Emma

Det lät väldigt mysigt med picnic! Funkade det bra med pastasallad?

2005-07-07 @ 11:26:12
Postat av: Ulrika på den här bloggen

Hej Emma!

Det fungerade alldeles utmärkt! Den åstadkom till och med spontana utrop från barnen som "Gud va gott!", "Tack så MYCKET för den goda maten!", "Jag vill ha pastasallad i morgon också!"

Så det fick de naturligtvis, eftersom maken gjort pastasallad för ett helt kompani och det blev en hel del över. I den här värmen är det superbra med kall mat som man står sig länge på. Moiras värden var kalasbra på kvällen.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits