Nu flyttar hon snart hemifrån

Jaha, så var det dags för dottern att lämna boet. Väldigt ovanligt och nästan lite sorgligt att inte ha henne bredvid sig i sängen. Fast så där gräsligt långt bort är hon inte ännu, hon har nämligen övernattat i storebrors rum!

 

En gästsäng stod kvar i sonens rum efter att en kompis sovit över. Det verkade himla mysigt, tyckte Moira och bad, bönföll och mutade storebror för att få sova i hans rum en natt. Han sa ja till slut. Vi har ju pratat med Moira om att snart måste hon börja sova i sin egen säng igen (vi kör med ett varannan-natt-system just nu, varannan natt sover man med Moira, varannan natt i gästrummet) och nu ville hon alltså prova.

 

Hennes värden var fina hela natten och hon har sovit som en liten gris. Värre var det för mig, mamman, som fick tassa genom halva huset vid 24, 03 och 06. Man hinner vakna till rätt ordentligt när man ska upp och trava, särskilt som jag inte ville tända taklampan och inte nådde sänglampan utan fick ha en ficklampa mellan tänderna för att se var jag stack den lilla hönan för att kolla blodsockret. (Förresten hade grannarna fest, se inlägget nedan, så det var inte direkt någon djupsömn jag behövde slita mig upp ur).

 

Men det känns ändå som ett steg i rätt riktning för oss föräldrar. Reclaim the bedroom!


Kommentarer:
Postat av: Nettan

Hejja vännen!
Snart har ni sovrummet åter och du ska se att hennes värden stabiliseras! Hon är ju en duktig tjej eran tös!

Kram

Postat av: Ulrika på den här bloggen

Tack Nettan!
Ja, visst är hon duktig! Och hon sa precis att hon nog vill sova i storebrors rum i natt igen så det verkar ju lovande!
Kram,
Ulrika

2005-07-31 @ 18:46:49
URL: http://macgregor.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits