Lampskärm

Lamskärm2Byrån i köket behöver alldeles säkert en liten lampa för att lysa upp tillvaron lite i höst(!)mörkret. Men den enda lampan som fanns "ledig" hade en alldeles vanlig, tråkig skärm som inte godkändes av resten av familjen. "Det ser ju ut som en sovrumslampa".

 

Så mamman gav sig ut på stan där det är rea i var och varannan butik. Så även på Ljusgåvan, som i vanliga fall är rent livsfarlig för plånboken. Där hittade jag denna söta skärm med olivkvistar på, och det passar väl fint i ett kök! Pappan grymtade något om ännu fler lampor som står och tickar el, men det låtsades jag inte höra. Han mjuknade något när jag talade om att det var 50% och att slutnotan hamnade på under 100-lappen.

 

Hälsade på mormor också, som har ett hav av blommande rosor på ena husväggen, och en kvist fick jag med mig hem. Passade fint i den söta karaffen från Laura Ashley.


Kommentarer:
Postat av: ilva

Det problemet, dvs med pappor som klagar over lampor som star pa, har jag lost med att byta ut alla glodlampor mot elsnala sadana! Ha! Varfor ar ALLA pappor sadana?! Min var sa, mina kompisars var sa o aven denna generation ar sa...
Jattesot skarm! Klart kap!

Postat av: Ulrika på den här bloggen

Tack Ilva!
Bra tips, jag ska genast ge mig ut på jakt efter energisnåla lampor. Är det inte så också att det krävs mer energi när man tänder och släcker än när man låter lampan stå på istället? Eller är det en myt? (Hjälp mig med argument mot att pappan ständigt går och släcker mina mysiga belysningar som jag sedan måste tända igen ...)

2005-07-30 @ 10:46:58
URL: http://macgregor.webblogg.se
Postat av: ilva

Jo jo, det har jag ocksa hort men det var pa sjuttiotalet sa jag vet ju inte med sakerhet att det stammer!! Men eftersom vi BADA TVA har hort det sa maste det ju ligga nagot i det eller hur???

2005-07-30 @ 15:12:37
URL: http://www.agliolio.blogspot.com
Postat av: Trent på den här bloggen

Hej tjejer,
Vill bara påpeka att det ÄR en myt.
Jag vill dessutom passa på att försvara att jag släcker lampor:
1) Jag är skotte.
2) Man kan väl ha trevligt i mörkret också!
Hälsar en pappa

2005-07-30 @ 16:37:38
URL: http://macgregor.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits